Deficientele auditive la copii

Deficientele auditive la copii

Deficientele auditive la copii

-frecvenţa surdităţii este de 0.7-1‰

-etiologie:

  1. prenatală->boli ereditare,rubeolă în prima lună de sarcină
  2. intranatală->traumatism obstetrical , icter neonatal grav
  3. postnatală->otită, meningită, encefalită, post traumatism cranio-cerebral, medicaţie ototoxică

-surditatea perturbă dezvoltarea

-clinic:

– sugar

  • absenţa reacţiei la zgomotele din jur
  • mutitate
  • dezvoltarea întârziată a vorbirii

-copii mici

  • retard psihic marcat,cu momente de stagnare
  • agresiune
  • agitaţie motorie
  • tulburări de comportament

-şcolar

  • lipsă de atenţie
  • dificultăţi de concentrare
  • agitaţie
  • dezinteres
  • ştergerea achiziţiilor dobândite

-depistarea hipoacuziei la copil:

  • se face în anumite perioade ale copilăriei
  • trebuie începută de la nou-născut->rol important al medicului de familie
  • se face la : nou-născut / sugar / copil mic de 4-5 ani /grupe cu risc crescut

-metode de depistare:

  • supraveghere activă a copilului sănătos
  • controale periodice
  • cu ocazia intrării în colectivitate

1.nou-născut

-reflex cohleo-palpebral şi reflex cohleo-pupilar la producerea bruscă a unui zgomot care nu deplasează aerul şi nu este produs în câmpul vizual al copilului

nou-născuţi cu risc crescut:

-familii cu surditate

-tablou clinic complex ce sugerează o embriopatie, fetopatie, boală genetică

-malformaţii cervico-faciale sau sistemice

-asfixie neo-natală gravă

-hiperbilirubinemie

-meningită neo-natală

-mame cu boli infecţioase->rubeolă, toxoplasmoză, CMV, sifilis congenital

-mame cu medicaţie ototoxică în timpul sarcinii

2. sugar

tehnici comportamentale:

-comportamentul copilului la stimulul sonor:

-reflexul Moro

-reflexul auriculo-palpebral

-reflexul de trezire

-testul distragerii atenţiei (5 luni-2 ani)

-modul în care reacţionează la zgomote->răspuns de orientare-investigaţie

-jucării Moati (imită sunete de animale)

examen obiectiv

1. copil 1-3 ani->lipsa achiziţiilor corespunzătoare de limbaj

-examinare cu jucării sonore

-aprecierea răspunsului la ordine date cu voce şoptită

2. copil 4-5 ani->diagnostic dificil (usu.copii hipoacuzici)

-testul vocii şoptite

-audiometru tonal

-dezvoltare psiho-lingvistică

-hipoacuzia se poate depista în cadrul programelor de supraveghere activă sau de către medicul ORL

  • grupe cu risc crescut

-familii cu surditate

-prematuri

-copii cu traumatism obstetrical

-afecţiuni neurologice

-fetopatii

-antecedente de otită, meningită, medicaţie ototoxică

  • metode obiective:

-audiometrie tonală

-timpanometrie

-potenţiale evocate de trunchi cerebral

  • se pot realiza programe recuperatorii în centre specializate cu participarea mai multor persoane:

-pediatru

-audiolog

-proteticieni

-psiholog

-logoped

-profesor

-protezarea poate începe după vârsta de 2 luni

-la copilul cu cofoză bilaterală->implant cohlear

Adaugati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.
Share via