Depistarea tulburărilor de dezvoltare la copii

Depistarea tulburărilor de dezvoltare la copii

Depistarea tulburărilor de dezvoltare fizică

-aprecierea dezvoltării fizice se face de către medicul de familie prin:

  • examinările de bilanţ
  • programe de supraveghere activă

-se folosesc indicatori de creştere şi maturaţie:

  • talia
  • greutatea
  • perimetre->cranian şi toracic
  • maturaţie osoasă
  • maturaţie dentară
  • maturaţie pubertară

-ritmul de urmărire:

  • anual->talie,greutate
  • cu ocazia examenelor de bilanţ->restul indicatorilor
  • rezultatele se compară cu cele de pe nomograme
  • anual rezultatele sunt prelucrate de Departamentul de Igienă Şcolară din Direcţia de Sănătate Publică

Depistarea tulburărilor de dezvoltare neuro-psihică

-se face de către medicul de familie în cadrul programului de supraveghere activă a copilului

-grupe cu risc crescut:

  • prematuri
  • copii cu traumatism obstetrical
  • icter neonatal grav
  • dismaturi

-afecţiuni frecvente:

  • paralizii cerebrale
  • retard mintal
  • dezordini de vorbire şi limbaj
  • afecţiuni musculare

-anamneza:

  • starea generală de sănătate a familiei
  • cauza unor decese în familie
  • nivelul intelectual al copiilor
  • starea materială a familiei

-factori care influenţează negativ dezvoltarea neuro-psihică:

  • carenţe afective
  • insuficienţa stimulării verbale
  • lipsa posibilităţilor de mişcare suficientă
  • lipsa jocului

-pt.aprecierea dezvoltării se pot folosi testele DDST:

  • 12 cuburi de lemn cu latura de 2.5 cm,în culori primare
  • clopoţel acordat înalt
  • zornăitoare cu sunete joase
  • minge pufoasă
  • minge de tenis
  • creion şi hârtie
  • jucării selectate
  • bobiţe gelatinoase pt.testarea apucării „în pensă”
  • carte cu poze colorate,simple

Adaugati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.
Share via