Depistarea tulburărilor de dezvoltare la copii

Depistarea tulburărilor de dezvoltare fizică

-aprecierea dezvoltării fizice se face de către medicul de familie prin:

-examinările de bilanţ

-programe de supraveghere activă

-se folosesc indicatori de creştere şi maturaţie:

-talia

-greutatea

-perimetre->cranian şi toracic

-maturaţie osoasă

-maturaţie dentară

-maturaţie pubertară

ritmul de urmărire:

-anual->talie,greutate

-cu ocazia examenelor de bilanţ->restul indicatorilor

-rezultatele se compară cu cele de pe nomograme

-anual rezultatele sunt prelucrate de Departamentul de Igienă Şcolară din Direcţia de Sănătate Publică

Depistarea tulburărilor de dezvoltare neuro-psihică

-se face de către medicul de familie în cadrul programului de supraveghere activă a copilului

 

grupe cu risc crescut:

-prematuri

-copii cu traumatism obstetrical

-icter neonatal grav

-dismaturi

afecţiuni frecvente:

-paralizii cerebrale

-retard mintal

-dezordini de vorbire şi limbaj

-afecţiuni musculare

anamneza:

-starea generală de sănătate a familiei

-cauza unor decese în familie

-nivelul intelectual al copiilor

-starea materială a familiei

-factori care influenţează negativ dezvoltarea neuro-psihică:

-carenţe afective

-insuficienţa stimulării verbale

-lipsa posibilităţilor de mişcare suficientă

-lipsa jocului

-pt.aprecierea dezvoltării se pot folosi testele DDST:

-12 cuburi de lemn cu latura de 2.5 cm,în culori primare

-clopoţel acordat înalt

-zornăitoare cu sunete joase

-minge pufoasă

-minge de tenis

-creion şi hârtie

-jucării selectate

-bobiţe gelatinoase pt.testarea apucării „în pensă”

-carte cu poze colorate,simple

 

Adaugati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.